20/07. Triatló sprint de Barcelona

21 07 2008

Són tres quarts de sis del mati, del 20 de Juli ol de 2008. Abans de sonar el despertador l’apago. JA fa mitja hora que estic despert. Avui és el gran dia….. avui sabré si he fet una bogeria, o sóc perfectament capaç de superar aquest petit repte. Porto dos mesos entrenant, pensant únicament en aquest dia , i en la Triatló Sprint de Barcelona.

Ahir per la nit ja vaig preparar tota la bossa amb tot el necessari. El Dissabte per la tarda, vaig anar a recollir el dorsal, i demés estris…. així que ja ho tenia tot llest. Un esmorzar ràpid, i baixo a per la bicicleta. Surto a les 6.30 de casa, en direcció a la sortida. En 15 minuts ja sóc als boxes, i em preparo per entrar i preparar tot el material.

Ooops, primer ensurt: la meva BTT porta banyes, i no està permés, així que trec les eines i les desmonts o ràpidament. Ara si aconsegueixo entrar als boxes, i de veritat comença la triatló per mi. Com a corredor novell, penso quina serà la manera de col.locar tots els elemens que necessito per a la carrera.

Una vegada fet tot això, surto del box i em dirigeixo a la sortida del sector de natació… caminant per la platja, noto com el moment s’acosta…La meva sortida es a les 8.45, o sigui que he d’esperar el meu torn, perquè hi ha una sortida prèvia a les 8.30h. Ara començo a notar com puja el nerviosisme. En el moment de col.locarnos per la sortida, es veu que tothom està igual, amb ganes que comenci. Tret de sortida, i tothom a còrrer cap a l’aigua, jo procuro pendre-m’ho amb calma, però la gent s’estressa molt al inici.

El primer tram, es un rosari de cops de colze, patades, i demés. Tothom intenta fer-se lloc dins l’aigua. Em toca al costat d’un que nada en braça, aixi que em colpeja una vegada i un altra…. la veritat és que això posa bastant nerviós, i fa que costi nedar. Conforme anem menjant metres, el grup comença a estirar-se. Intento allunyar-me una mica de la trajectòria més directe, per no trobar-me tanta gent. Així aconsegueixo nedar més comodament. Finalment començo veure la platja cada vegada més aprop. El moment de posar el peu a terra, és un moment emocionant. Em trobo perfeatctament, plé de forces, en aquest moment, vaig saber que acabaria la prova.

1a transició, corrent pujo als boxes. No tinc cap problema per trobar la bicicleta. Arribo, mitjons, sabatilles, casc, dorsal.. el més ràpidament que puc, i correns cap a la sortida. Començo bastant bé, fort i amb ganes, però amb cap. He calculat còrrer a una velocitat mitjana de 30km/h, i així ho faig. Els primers cinc quilòmetres passen com una exhalació. Després sóc conscient de que en falten 15 i m’ho prenc més amb calma. Mentres, els corredors amb bicicletes de carretera no fan res més que adelantar-me… a unes velocitats impressionants. Fi de la primera volta, queden 10 km més però veig clarament que no hi haurà problemes. Mantinc la mitjana de 30 km/h

2a transició. Aquesta és més ràpida. Baixo de la bicicleta, i correns cap al box. Deixo la bicicleta, i no he de fer rés més. Començo la carrera a peu. El dubte que tenia era com sortiria d’aquesta segona transició però em trobo al 100% de forces. Ràpidament aconsegueixo el ritme que porto alas entrenaments e intento concentrar-me en el recorregut. La zona de la platja a dos quarts de deu del mati, es fa feixuga per la calor, però aconsegueixo sobreposarme amb l’avituallament d’aigua, i penso que ja falta ben poc. Molta calor, inicio la segona volta pensant en que queden menys de 3 km. Encara em queden forces, estic molt bé, i això en sorprén, però no vull esprintar al final, accelero simplement una mica el meu ritme, creuant la metatot seguit. Agafo tot el que m’ofereixen: aigua, begudes isontòniques…per a recuperar liquids ràpidament

Prova aconseguida. Ho he fet , amb menys esforç del que hem pensava. Estic satisfet perque he acomplert els meus objectiu. Ara a pensar en la següent prova..

Acciones

Information

Responder

