Carena de la vall del Freser

7 08 2008

De Carena de la …

Els passats dies 26/07 i 27/07 vaig acostarme a la zona del refugi de Coma de Vaca, per fer un itinerari en solitari. En lloc de acostar-me al refugi per l’itinerari habitual, per el fons de la Vall del Freser desde el Coll de la Marrana, vaig decidir arribar al refugi, per la carena de muntanyes que va desde el Gra de Fajol, fins al Balandrau. Un itinerari alternatiu, que oferirà molt bones vistes sobre la vall del Freser, i al altre costat, a la zona de Tregurà.

Arribo i deixo el cotxe, al aparcament aprop del refugi d’Ulldeter, e inicio el cami, cap al Coll de la Marrana (2515 m). El camí no té cap secret fins aquí. En menys d’un hora estic al coll, entre el Gra de Fajol i el Bastiments. Agafo el cami a mà esquerra, per pujar al Gra de Fajol. Els ascens és ràpid i senzill fins al cim. Els núbols comencen a invaïr els cims de tota la carena. No sé si podré fer tot el recorregut, però el vent s’emporta els núbols de la mateixa forma que els ha portat, així que inicio el recorregut per la carena, disfrutant del paisatje entre els núbols. A la vista tinc la vall del Freser, i el cami que es dirigeix fins al Coma de Vaca.

Segueixo avançant sense perdre el refugi del vista, per la zona de la coma del Orri en direcció al Puig de Pastuira. La zona de Coma del Orri es fa molt llarga. Els núbols comencen a pujar ràpidament desde la coma del Freser, hi ha moments en els que no tinc visibilitat. El temps comença a empitjorar, i tot sembla indicar que no millorarà, així que decideixo finalitzar aqui el meu recorregut per la carena i baixar a buscar la seguretat de la coma del Freser, per arribar fins al refugi de Coma de Vaca El problema és que en aquesta zona no puc baixar, aixi que he de baixar per l’altra vessant cap a la Coma del Orri.

Entre el canvi de itinerari i el temps, em desoriento, i, per moments, no sé ben bé on estic. Són els moments més complicats, fins que decideixo, remuntar la carena on estic fins al cim, per veure el que em deixin veure els núbols de l’altre cantó. Finalment, identifico clarament el refugi forestal de Tregurà i la seva pista d’accés. Em trobo a sota del coll dels Tres Pics (2396 m). Ara el camí és clar fins al refugi. Un camí molt marcat i sense pèrdua. Arribo al refugi passades les 17.00h, quan pensava fer-ho a les 15.00h, però sense cap altra novetaat. Degut al temps, hem hagut d’improvisar una ruta alternativa, però la jugada ha sortit bé.

Després d’un merescut descans, faig el cami de tornada per la coma del Freser, en direcció al Coll de la Marrana. Tinc vàries possibilitats de fer ascensions en el camí de tornada, però finalment, en decideixo a atacar el cami al coll directament, i una vegada allà decidir algunaascensió alternativa, donat el cansament del dia anterior.

Una vegada al coll, faig l’ascensió al Bastiments sense problemes. Faig cim a les 11.00 h del matí. En aquest moment, ja veig que els núbols tornen a aparèixer, així que baixo fins al coll de nou, desfent el cami, fins a la corva on està el cotxe, ben aprop del refugi d’Ulldeter.

Acciones

Information

Responder

