Tri man

10 04 2009

Limits? what limits?

Realment, el triatló és una disciplina esportiva molt dura i exigent, però actualment, les proves que s’han anat desenvolupant, de menys distància com la sprint i super sprint, la fan a l’abast de la majoria de practicants d’esport. Es clar que exigeix un mínim entrenament en les tres disciplines. Si una qualitat s’ha de tenir per practicar la triatló amb un cert èxit, és constància i disciplina.

Necessites una periodicitat i regularitat amb els entrenaments, superior a altres esports. Això sumat amb que has d’entrenar tres disciplines diferents, i en una situació ideal, les transicions d’una a l’altre. Una de les coses que hem va atraure d’aquest esport quan m’hi vaig enganyar va ser la polivalència, la seva varietat de pràctiques i entrenaments, i que junta tres activitats que m’agraden.

Fa cosa de dos anys, jo pesava quasi 30 quilos més que ara, feia temps que havia deixat de fer esport. La familia, la feina, les obligacions…segur que podria trobar moltes escuses, la veritat és que m’havia deixat anar, i vivia tranquil, fins que hem vaig adonar que la cosa no anava bé. Jo havia fet esport tota la vida, i ara intentava còrrer per agafar l’autobús, i quasi no podia….

Hem faltaven reptes, i em vaig fixar amb el triatló, que hem permetria entrenar la part aeròbica, i així tampoc treuria la llengua només començar a les meves sortides de muntanya. El meu pensament va ser intentar-ho, el segon va ser acabar-lo, però conforme entranava, m’adonava que era possible fer-ho. Després de finalitzar la primera prova, l’objectiu és va convertir en millorar les marques.

Però, amb el temps, t’en adones que el triatló, és quelcom més, com deia. Disciplina, constància, conèixer el teu propi cos i els seus limits… és quelcom interessant i emocionant, i una prova de triatló, i el seu entrenament previ, et genera experiències que pots aplicar en altres aspectes de la vida. El triatló en el fons, és una forma de viure… polivalent com la vida mateixa…

Limits? what limits?

Acciones

Information

Responder

