Parc Nacional d’Aigüestortes i Llac de Sant Maurici

20 09 2009

Estany de la Llebreta

El Parc Nacional d’Aigüestortes i Llac de Sant Maurici, és una de les meravelles naturals més important del país. Donada la seva extensió, hi han multitud de activitats que es poden fer dins dels seus limits. Alli, estàn uns dels paisatges de muntanya més impresionants que es poden veure, que atrauen gent de tot arreu per conèixer cada un dels seus racons.

Aquest dies que hem passat allà, ho hem fet per als nens, així que hem referiré al parc desde aquest punt de vista, aquest cop. Dins de les multituds d’excursions i sortides, en hi han moltes que es poden fer per als més petits. En concret, desde la banda de Boí, l’accés més directe al parc, és per la vall de Sant Nicolau.

ESTANY LLONG.
Una de les sortides més típiques i senzilles per al parc nacional, és la que ens porta al Estany Llong. És una pujada molt suau, ideal per a nens. Primer de tot, ens dirigim a Boi, a l’anomenada casa del parc nacional, lloc de sortida dels tot terrenys que ens portaràn fins a l’interior del Parc Nacional. És convenient arribar a primera hora, doncs després les cues per pujar al Parc ens poden proporcionar, fins a una hora d’espera, poc agradable per als més petits.

La pujada en jeep, acostuma a encantar als menuts, que poden veure el parc en tot el seu esplendor. El recorregut de la pista va remuntant la vall de Sant Nicolau, passa per el costat del Estany de la Llebreta, i remonta el curs del riu fins al punt final del recorregut, a uns 1800m d’alçada. Estem al Planell d’Aigüestortes, un dels llocs més coneguts del Parc.

Aqui comença el camí a peu, un camí pla per una pista ampla perfectament acondicionada, per a persones amb mobilitat reduïda. Pero això només és una petita mostra del que és el Parc en si. El itinerari comença a remuntar la vall suaument, alternant zones de bosc de pi negre, amb zones sense cap arbre. Arribem a una zona en la que el riu ocupa pràcticament tota la esplanada, els anomenats Prats d’Aiguadací.

Se’ns dubte, és un lloc de singular bellesa, amb el curs del riu dividint-se en múltiples braços, creuats per uns ponts de fusta, encara que a més d’un li encantarà passar els cursos d’aigua per baix… Ja només queda el tram final, entrem dins el bosc que ens conduirà al nostre destí, passant abans per el refugi d’Estany Llong. Un últim tram de cami pedregós ens condueix fins a la desembocadura del Estany. Un paisatge fantàstic, amb indrets perfectes on estirar-se i relaxar-se una mica per dinar, mentres els nens juguen. La tornada, es fa per el mateix camí.

Durada: 2 40′ a ritme lent
Distància: 9 quilòmetres anada i tornada
Desnivell: + 165 metres

Veure Mapa (Google Maps)

ESTANY DE LA LLEBRETA.
Aquest itinerari s’inicia en el últim punt de control del Parc Nacional (1385m), on podem deixar el cotxe a un aparcament habilitat que existeix. Inmediatament, ens sortim de la pista cimentada i agafem un corriol que puja, deixant el riu Sant Nicolau a la nostra esquerra. El camí fa algunes pujades i baixades, sempre per dins del bosc, fins a arribar a un pont que ens porta al altre costat del riu, la Palanca del Pei.

Seguint remuntant el riu, aquesta vegada per l’altra riba, i creuem la pista cimentada per on pujen els jeeps. Passem per davant de dues bordes de pastors. Progressivament el camí s’allunya del riu, i passem per davant de l’Ermita de Sant Nicolau, un lloc molt conegut per els habitants de la vall. Un mica més endavant, el camí ja ens deixa entreveure el Estany de la LLebreta al fons. Baixem per la pista que hi ha habilitada, i després de dos revolts, ja estem a nivell de l’estany.

Cap al fons del mateix, hi ha un trencant que surt de la pista cimentada, que, a mà dreta, ens condueix a un espectacular prat on descansar, i on els nens poden jugar, e inclú atravessar el rierol que hi passa.

Les opcions per tornar son vàries. Per una banda, podem desfer exactament el camí que hem fet, o podem estalviar-nos, la pujada fins a l’Ermita, baixant un tram de pista, creuant un pont que hi ha a la desembolcadura del Estany. Aquest camí, ens conduirà a la Palanca del Pei de nou, on, desfent el camí, trobarem el pàrquing.

En cas d’amenaça de mal temps, podem seguir la pista cimentada, fins al creuament amb el camí, o inclús fins al mateix aparcament. És el camí més ràpid.

Durada: 3 hores a ritme lent

One response

1 10 2009
JimmyBean

I don’t know If I said it already but …This blog rocks! I gotta say, that I read a lot of blogs on a daily basis and for the most part, people lack substance but, I just wanted to make a quick comment to say I’m glad I found your blog. Thanks,🙂