18/10. Triatló de Barcelona

25 10 2009

200910_TriBCN

Les sensacions després de finalitzar aquesta prova, la veritat és que són molt especials. La veritat és que tenia un bon pàlpit. Estava entrenant molt bé, i em notava amb forces i ganes. Tant que vaig començar a aplicar sèries de Fartlek als entrenaments, la semana anterior a la competició.

La definició i la finalització del Triatló de Tossa, m’ha donat ales i he pogut desenvolupar més volum en els entrenaments. Els dies previs a la proba han transcorregut desenvolupant sèries de pòtencia en els entrenaments. Com que la competició era a Barcelona, i a mig matí, m’ha vingut a veure tota la familia, un alicient més.

La veritat és que ha estat una competició multitudinària.  Molts participants, un box enorme, amb els inconvenients que això comporta. Només el desplaçament fins al lloc de la competició va ser una petita odisea, doncs el col.lapse circulatori era considerable. Sort que vam anar en tramvia.

Entrem a boxes, i ens disposem a col.locar tots els estris. La tensió és respira en l’ambient. Molts debutants que naveguen una mica, com és normal, i molta excitació. Jo segueixo el ritual habitual, preparant’ho tot i intentant hidratar-me correctament. Quan ho tinc tot col.locat agafo el neoprè, i em dirigeixo a trobar a la familia, perque m’acompanyin fins a la platja. Hi ha moltíssima gent, i es una mica difícil moure’s per els voltants de l’àrea de box.

Anem cap a la platja, i em despedeixo dels meus, per dirigir-me a la sortida, doncs falten 20 minuts!. ELs deixo col.locats en una bona posició per vèure’m sortir de l’aigua, i vaig a col.locarme el neoprè. Davant de la sortida, multitud de triatletes probant com esta l’aigua. No m’equivoco si dic que és la mar més picada on he nadat una proba. Hi han onades de 2 metres, aixi que decideixo col.locar-me en el cantó esquerra, on al trencar abans, les onades són menors

Toc de sortida, i a l’aigua… Una onada enorme ens cau a sobre, em submergeixo i la passo per sota, al sortir, un altra onada enorme que supero per baix també. Després he pensat que això em va donar avantatge, perque els demés ho van voler fer per amunt. El cas és que supero aquestes dues onades, i em trobo amb poco companyia per a nedar. Perfecte, em poso a trobar el meu ritme, intentant apretar una mica. El primer és intentar divisar la primera boia, entre tanta onada és dificil. Nadar comença a ser incòmode i dificultós. El grup es va estirant, i la gent comença a adaptar-se al seu ritme de natació. Hi han tantes boies, que la veritat, confonen. La primera que passo, és una simple boia de referència, però no marca el gir del circuit paral.lel a la costa. Desde aquest punt, veig la boia de gir, i agafo una trajectòria recta cap a ella.

Hi ha molts competidors, que porten trajectòries una mica erràtiques, desviant-se de la trajectòria òptima. Jo per la meva part, marco la linea el més recte possible, i procuro controlar constantment la meva progressió mirant a la boia. Quan arribem al gir, ho fem un grupet més avia reduït. La veritat és que això permet nedar molt còmodament. Una vegada passada la boia de referència, agafo un ritme còmode i estable, però sent conscient de que és un ritme superior que en altres probes. Els entrenaments de velocitat de la última setmana es noten, si més no, mentalment. A partir d’aques moment, intento accelerar el ritme de progressió, encara que les onades són de veritat incòmodes i molestes.

Faig l’avistament de la segona boia de gir, amb forces suficients com per augmentar una mica més el ritme. Les sensacions em diuen que la carrera està siguent bona, i que el ritme és bó. En el meu cap està rendabilitzar la força de les onades que m’ha costat de vèncer en la sortida. Ara va al meu favor. Ja veig l’arc d’arribada i marco una trajectòria el més recta possible. Ara si que la natació es fa pràcticament en solitari, només tinc dos nadadors més al costat, cosa que reforça la meva sensació de que la marca és bona. Ara ja només queda, treure les reserves. Apreto una mica més, sense perdre de vista l’arribada, veient que encara no ha sortit ningú del aigua. La força de les onades es comença a notar, e intento sincronitzar-me amb ella, enganxant alguna onada que em fa avançar bastant. Poso el peu a la sorra, i surto del aigua.

Inmediatament em començo a treure el neoprè. Saludo a la familia, i entro a box. Allà m’en adono realment del ritme que he portat, doncs la majoria de llocs del meu voltant, tenen la bicicleta encara. És una sensació molt agradable. Recullo la bicicleta, i em dirigeixo a la sortida del box, per començar el tram de bicicleta. Tot això m’estimula, i la concentració és màxima. Surto del box, decidit a donar-ho tot en el tram de bicicleta.

Només sortir, em trobo amb molts corredors, que fan difícil agafar el ritme. Al arribar a la Diagonal, poso la directa, i començo a avançar a molta gent. Agafo un bon ritme, donat que tenim avui un vent bastant molest. La primera part del circuit, que es desenvolupa per la zona del Fòrum, es bastant ràpida, i arecerada del vent. Posteriorment, quan apareixem al front marítim, la situació canvia, i de tornada de les torres de la Vila, el vent et fren bastant, així que cal aprofitar convenientment els trams d’anada, amb el vent a favor

Em creuo amb un corredor amb una bici d’aquelles que vola, i m’enganxo a la seva roda, donant els relleus que puc, quan miro el compta quilòmetres, el ritme és superior al 40qm/h, així que arribo a pensar que petaré abans d’arribar a aquest ritme, però em sento fort i amb ganes. Els dos tirem i anem avançant gent, ens hem fem un fart.

Dues voltes, i entrem de nou a box, T2. Ara veurem quines forces ens queden per el tram de carrera. Sabatilles calçades i en marxa. Tinc les cames una mica carregades, però em sento bé. Intento marcar el ritme dels entrenaments de la última setmana, i penso sobretot en allargar la passa, relaxarme i disfrutar. Controlo la respiració i penso que tot va bé, molt bé.

Busco una passa que em faci sentir còmode e intento accelerar el ritme. Quan m’en adono, ja estic a més de la meitat, i es que aqui, es nota molt la diferència amb un olimpic. El fet de tenir de còrrer “només” 5 quilòmetres, mentalment et descarrega molltíssim. Quan m’en adono, ja estic donant la volta al extrem del circuit, al costat de les torres, i per fi, veig un punt d’avituallament. Ja era hora!, cal a dir que aquest any, la organització, crec que ha deixat bastant que desitjar, en alguns aspectes.

Enfilo la part final, sabent que falta menys de la meitat, doncs l’arribada està uns centenars de metres abans del box. Augmento el ritme, de forma progressiva, i, quan agafem la rampa que ens porta al nivell de la platja, ja veiem la meta. Sense fer bogeries, trec el que hem queda, per entrar a meta amb un temps excelent per a mi:

1 hora 12 minuts 57 segons

Distribuit en:

Natació: 13’57”

Ciclisme: 31’43”

Running: 21’02”

La conclusió que em puc extreure es que:

– Molt bó sector de natació amb una bona classificació (pos 180). Encara hi ha marge de millora, però em de considerar el fet que més esfoç aqui, em resti forces als sectors restants

– Sector de ciclisme acceptable, donat el nivell d’entrenaments (pos 298). Es pot millorar, segueixo patint potser en excés la segona meitat del recorregut, però aguantant bé.

– Sector de running: La meva assignatura pendent. Si bé en els entrenaments em sento molt bé, i els temps i ritme no són dolents, la càrrega soportada en la competició fa que el rendiment no sigui el mateix. Potser hauria de fer més sessions dobles, per acostumar el cos a l’esforç, però i el temps? d’on surt?, en fi…

La veritat és que ha estat un bon final de temporada. Altres coses, i altres reptes ens esperen ara… perquè aqui, la cosa no es para

Acciones

Information

Responder

