30/05. X Triatló de Mataró

26 06 2010

El Triatló de Mataró ha estat per a mi la confirmació d’una tendència, d’una evolució. Els dos triatlons d’aquesta temporada els he finalitzat amb millors marques que la temporada anterior. Aquesta tendència ja era evident la temporada passada. La veritat és que les sensacions són molt bones dia a dia. Ara, no tenim el següent fins a finals del mes de Juliol, a BCN.

Molt de temps, però intentarem mantenir la tensió amb algun merescut descans.

El triatló en si ha tingut un desenvolupament previsible, encara que aquest any hi han hagut algunes modificacions a nivell de boxes respecte al de l’any passat. Alguns canvis de sentit però que han tingut poca incidència. Al no estar federat, he sortit amb la última sortida de totes amb un numero reduït de competidors. Bona noticia, però la diferència amb la sortida anterior ha estat tant petita (1 min), que al cap de 200m de ser a l’aigüa, ja hem començat a superar competidors federats.

De totes maneres, el primer tram fins a la primera boia, el definiria com a molt còmode, intentant agafar ritme constant, i oblidar-me de la temperatura gèlida de l’aigüa! Aconseguida la primera fita, el gir ha estat una mica conflictiu… massa gent en tant poc espai. Una vegada superat el gir, a agafar de nou el ritme, he intentar accelerar progressivament. La veritat és que muscularment les meves sensacions eren molt bones, i en el cap ja tenia la bicicleta, i la transició.

Em veig amb forces, així que miro de fer braçades més llarges y potents, per guanyar distància. Noto que encara puc donar més, i faig l’ultim esforç. Surto de l’aigüa, miro el cronòmetre… 12 minuts. No recordo el de l’any passat, perque no van publicar el meu parcial, però per a mi em sembla una gran marca.

T1. Segueixo siguen extremadament lent en les transicions. D’aqui els parcials que hem surten. Agafem la bicicleta, disposats a testejar una vegada més, l’efecte de les sessions de spinning. Ritme fort al començament, però no aconsegueixo afegir-me a cap dels grans grups que estàn en cursa. Al final, trobo un company de penúries amb el que ens anem rellevant a un ritme molt bó, entre els 30 qm/h i 35 qm/h. Jo em regeixo per les sensacions, doncs no estic aqui per a competir, sinò per a passar-m’ho bé e intentar la meva marca personal de l’any anterior. Els relleus es succeeixen, s’ens afegeix un tercer component, però es despenja aviat. Bona senyal, portem un bon ritme.

T2. Afluixo en els últims quilòmetres de la bicicleta pensant en el tram de running i el que m’espera: sol i un llarg espigó interminable. Dues voltes. La sensació de l’any anterior va ser d’un tram molt llarg, però aquest any estic mentalitzat. Al iniciar carrera intento agafar ràpidament un bon ritme i una bona cadència, no com altres vegades. Sembla que inicialment és aixi, arribem al final del espigó i fem el retorn. Tot va bé.

Al iniciar la segona volta, el tema és molt diferent. Em costa agafar el ritme després del gir, i passo una mala estoa, on perdo el ritme, i es nota quan veig que em passen alguns corredors. Arribo al retorn de volta, i llavors deixo anar tot el que tinc, veient ja l’arribada bastant aprop.

Esforç final i 1 16′ 05” contra 1 17′ 31″. Millorem natació i bicicleta, i perdem una mica de pistonada en la carrera, que crec que l’any passat va ser molt bona, per a mi, i per tant, tornem a la normalitat…

La conclusió és que és una proba en la que he seguit millorant. No tant com a Sitges, però segueix siguent una millora notable. Ens veiem a les Triathlon Series a BCN el 18/07

Acciones

Information

Responder

